A Ridikül vendége volt dr. Misik Ferenc

A Ridikül vendége volt dr. Misik Ferenc

Dr. Misik Ferenc agy- és ideg- gerincsebész sebész szakorvosunka Ridikül című női talk-show vendégeként arról beszélt, hogy az ülőmunka, a stressz, vagy akár alvási szokásaink milyen hatással lehetnek a gerincünkre, mit érdemes tenni a napjainkban sajnos népbetegségnek számító gerincsérv kialakulásának megelőzése érdekében.


Fiatal szakorvosunk, ahogyan a műsorban is elmondta, mindig is az orvoslás manuális területén akart dolgozni: miután egyetemi éveinek félidejében édesapja gerincét kétszer is megműtötték, végül úgy határozott, ő is erre a területre fog specializálódni.

Megváltozott az életmódunk, rengeteget ülünk, munkánk során pedig rengeteg stressznek vagyunk kitéve, amelyhez az emberi test nem tudott alkalmazkodni, ezért egyre fiatalabb korban jönnek elő a gerincproblémák. A gerincbetegség népbetegséggé vált, nagyon sok embernek fáj a dereka, szerencsére ennek nem minden esetben gerincsérv az oka.

„Ráadásul a gerincsérvre való hajlam örökölhető.  Nálam szerencsére még nem jelentkezett, bár a vizsgaidőszakok után én is rendre lebetegedtem, mert a lelki megterhelésnek nagyon nagy hatása van az idegrendszerünkre, ami gyakran a gerincfájdalomban jelentkezik” – fogalmazott dr. Misik Ferenc a Ridikülben.

A prevenció a gerincsérv esetében is nagyon fontos, hiszen napjaink átlagembere egyébként is sokat ül, a mostani járványhelyzetben pedig különösképp így van ez. Sajnos sokszor nem figyelünk a helyes testtartásra az íróasztal előtt, pedig a görnyedt póz rendkívül megterheli a gerincünket.

Fontos, hogy igyekezzünk optimális pózban aludni: a gerinc szempontjából a háton fekve való alvás legideálisabb, így a gerincünk teljesen tehermentesítve van. Ha az oldalunkon fekszünk, valamelyest már terheljük a gerincünket, de a legrosszabb a hason fekve alvás, hiszen ott a fejünk 90 fokban folyamatosan ki van tekerve, ami nagyon nem jó a vázrendszerünknek. Ezt egyébként annak ellenére is mondom, hogy saját magam is a legjobban hason fekve szeretek aludni. Ilyen esetben már az is segíthet, ha kisebb, alacsonyabb párnával próbáljuk kompenzálni a gerincüket érő terhelést– ismertette a helyes alvási pózzal kapcsolatos tudnivalókat dr. Misik Ferenc.

Misik doktor szerint vannak olyan jelek, amelyek már tényleges beavatkozást, orvosi vizsgálatot igényelnek.: ilyenek a végtagokba sugárzó fájdalom, izomgyengeség, bénulás, vagy hosszabb időn át tartó krónikus fájdalom.

A videót az alábbi oldalon tudod megtekinteni: ridikül

Neurológus szakorvosainkhoz az alábbi oldalon tudsz időpontot foglalni!

Share on facebook
Share on email
Share on whatsapp
Share on print

Kérjen visszahívást!

Kérjük, adja meg elérhetőségeit és kollégáink 48 órán belül keresni fogják a megadott telefonszámon!

Kérdése van?
Hívjon vagy írjon!

Időpontfoglalás

Foglaljon egyszerűen időpontot a Parliament Medical Center kiváló orvosaihoz.